Pinseturen går til Nordborg havn - på Ven 17. maj - 19. maj 2024.

I mange år var det en fast tradition at sejlklubbens pinsetur gik til Nordborg havn på Ven. Dette har ikke været muligt en årrække, da det har været usikkert om deltagere kunne få plads i havnen.
Situationen i Nordborg havn har ændret sig og derfor har Turudvalget haft kontakt med havnebestyrelsen i Nordborg og der er der kommer følgende aftale ud af:
Vi er nu velkomne. Havnestyrelsen forhåndsreserverer 15 pladser til os på landmolen. Turudvalget er bekendt med, at under normale forhold kan både med en dybgang på 2,15 uden problemer anløbe havnen. Det kritiske punkt er ca. en bådslængde uden for havneindløbet.
Vi skal 3 dage før ankomst bekræfte og betale for de både som vil deltage. Det betyder at der bliver en bindende tilmelding og at man i tilfælde af manglende fremmøde ikke kan få nogle penge retur. Det gælder også hvis vi af vejrmæssige årsager må vælge en anden havn. Men tre dage før bør vi have en god ide om dette bliver aktuelt.
Og vær opmærksom på at der maks. kan være 15 tilmeldte både efter først til mølle princippet.

Arrangementet vil indeholde fælles vandretur, fællesspisning med egen medbragt mad & drikke og en morgenandagt søndag kl 10.00 hvor klubben er vært ved en forfriskning.

Der bliver oprettet en dobbelt Nem-tilmelding på klubbens hjemmeside. En del hvor man tilmelder sig så snart man ved om man vil deltage (husk max. 15 deltagere). Her skal man angive bådtype, længde, bredde og dybgang. og så en del hvor betalingsfristen bliver mandag d. 13. maj 2024 kl. 12.00 hvor man skal vælge at betale for 1 eller 2 døgn. Man kan fint blive længere, så betaler man selv i automaten på havnen.
Havneafgiften er som følger:
Både som er op til 9,75 meter  (32 ft) – 300 SEK /døgn (DKK 200,-)
Både  mellem 9,75 – 11,89 m (32 – 39 ft) – 375 SEK/døgn (DKK 250,-)
Både længere 11,9 m til max 13,11 m (39 – 43 ft) – 450 SEK/døgn (DKK 300,-)

Tidligere Pinsetur:

Det er en meget gammel tradition i vor klub at tage på en fælles pinsetur. Turudvalget arrangerer hvert år turen og typisk til en havn, som ikke ligger alt for lang væk, med skyldig hensyntagen til vejr og vind, så alle kan være med.

Årets Pinsetur 2022 - fra 3. juni - 6. juni 2022.

Planen er at Pinseturen går til Margretheholms havn. Turudvalget er opmærksom på problemstillingen med "sandskum" i havnen og følger situationen gennem presse og sociale medier, samt ved kontakt med den lokale sejlklub.  Såfremt der er risiko for at "sandskummet" vil kunne skade både/motorer eller give andre væsentlige ulemper, vil vi vælge en alternativ destination for Pinseturen.

Vi har netop modtaget følgende besked fra havnechefen i Margretholms Havn: Skummet er nu næsten forsvundet i havnen, anlægsarbejdet har fået lagt flydespærre op rundt om opfyldningen, så der er dæmmet op for skummet.Turudvalget laver endnu en opfølgning når vi kommer tættere på pinse.

Turudvalget har besluttet at årets pinsetur går til Margrethe Holm Havn, hvor sejlklubben Lynetten hører til.

Havnen er oprindelig bygget af havnens brugere, hvilket stadig præger sammenholdet i sejlklubben Lynetten. For tiden kæmper klubben med de påvirkninger, som Lynnetteholmsprojektet giver - herunder at havnen risikerer at blivet spærret med en bro, som kun vil have få åbninger i løbet af dagen.

Dette er dog ikke sket endnu.

I de nære omgivelser finder man bl.a. Amager Bakke, hvor man kan vælge at gå op eller tage elevatoren. Der er en bar på toppen. Ikke så langt fra havnen finder man også Reffen, som er madmarked med mange forskellige muligheder og smage. Sejlklubben indeholder også en offentlig restaurant, som bestemt også er et besøg værd.

Sejlklubben Lynetten har et stort overdækket grillområde, som vi satser på at kunne bruge.

Afsejlingstidspunkt bestemmer man selv - fredag aften eller lørdag formiddag. Vi mødes lørdag eftermiddag kl 15.00 til medbragt kaffe og kage ved grillområdet, som ligger tæt på sejlklubbens store klubhus (Klubhus Øst).

Man betaler selv havnepenge og medbringer selv mad og drikke. Til gengæld er der ikke noget deltagergebyr.

Lørdag kl. 18.00 tænder vi for grillen - klubben har kul med ,og så hygger vi med fællesspisning og mulighed for at se pinsesolen danse.

Søndag kl. 10.00 laver vi fælles brunch - man medbringer selv det man ønsker, og er der stemning for det tænder vi grillen igen - klubben giver en enkelt og vi ønsker hinanden god pinse.

Når den værste sult er stillet vil vor quiz-master præsentere årets quiz med relevante temaer.

Oven på dette arrangerer turudvalget en fælles gåtur.

For dem som ønsker det kan man blive liggende og dermed fortsætte de fælles aktiviteter også om aftenen.

Turudvalget ser frem til en god tilslutning og håber, at vi kan tiltrække nogle af de mange nye sejlere, der er kommet i vores klub. Udvalget står gerne til rådighed med råd og dåd, hvis nogen ønsker det.

Vi minder også om at man kan leje klubbens Express eller J-80 både, hvori det er muligt at overnatte, selvom komforten er begrænset.

Tilmeld jer gerne på klubben hjemmeside, så vi ved hvor mange der kommer. - Klik her

M.h.

Turudvalget