Kasper Wedersøe
Præsentation

Kasper Wedersøe, 47, er indtrådt i Helsingør Sejlklubs bestyrelse i 2020 som formand.

Kasper er uddannet Skibsassistent, Rigger og sejlmager hos North Sails og har blandt andet været sejlmager for det franske American Cup team i 1998-2000 og har i de sidste 13 år har arbejdet som Skibsingeniør. Han præsenterer sig selv her:

Jeg har sejlet fra barns ben og kan bla. skrive Swan 42 club, X-99, X-332, X37, X-40, IMX-40, A101, Mumm 30 samt en del forskellige andre kølbåde og joller på cv´et. Jeg er og har altid været meget aktiv på de danske og den internationale kapsejladsbane.

Jeg har tidligere været medarrangør af flere kapsejladser, Optimisttræner i Espergærde Sejlklub, og er stadig DH- & Elitemåler. Jeg har desuden gennem årene fået en bred erfaring med klubarbejde, og har også tidligere været bestyrelsesmedlem i Helsingør sejlklub i årene 2017 og 2018. Derudover er jeg aktiv som bl.a. medlem af Dansk Sejlunions Tekniske udvalg gennem 12 år, og arbejder en del med sikkerhed til stævner og under kapsejladser.

Til dagligt er jeg medejer af CDE Danish Marine Design samt Baadtjek.dk og arbejder med design, optimering og ombygninger af lystbåde, erhvervsbåde samt husbåde. Desuden er en stor del af vores arbejde at lave besigtigelser og vurderinger af både.

Privat er jeg gift med Marie og sammen har vi 3 børn på 12, 8 og 6 år. Vi har i vores familie nu en X332 Kraken liggende i havnen som vi bruger til tursejlads om sommeren og kapsejlads i de danske/ svenske og tyske farvande.

Som formand vil jeg gerne køre en ”åben dør” politik, hvor alle medlemmer er velkomne til at ringe eller skrive til mig, og/eller den resterende bestyrelse, såfremt der er nogle klubrelaterede emner der skal diskuteres.

Da jeg bor i Espergærde men arbejder i Dragør, har jeg en del køretid frem og tilbage mellem hjemmet og arbejde. Jeg vil derfor foretrække at medlemmers henvendelser lægges i hverdagene mellem 8 og 9 om morgen eller 17 og 18 om eftermiddagen, hvor jeg alligevel sidder i bilen og holder telefontid.

E-mail: kwe@helsingorsejlklub.dk

Næstformand
Erik Stannow
Præsentation

Erik Stannow, 54, er indtrådt I Helsingør Sejlklubs bestyrelse som næstformand.

Jeg er uddannet Cand. Merc. fra CBS. Har arbejdet for Compaq Computer og senest for Apple i perioden 2002-2017. Gennem en længere årrække har jeg boet og arbejdet i Tyskland, USA og Frankrig samt arbejdet 10 år i London hver uge. De seneste år har jeg været bestyrelsesmedlem i en række virksomheder.

Sidens barnsben i Sønderborg er der blevet sejlet i optimist, flipper og OK-jolle samt i familiens kølbåde. Efter en længere pause genoptog jeg sejlsporten i 2016 og er i dag den stolte skipper på min X4-3 som bruges primært til kapsejlads med en besætning af venner.

Indtrædelsen i bestyrelsen i Helsingør Sejlklub markerer en tilbagevenden til klub arbejde som ikke har været muligt i de mange år hvor en international karriere tog al min tid.

Jeg er gift og har to større børn på hhv. 19 og 23 år.

Jeg ser frem til at arbejde med mine bestyrelseskolleger, udvalgsmedlemmer og alle de frivillige i Helsingør sejlklub. Den klare målsætning for klubben er at få flere skal sejle, og at skabe en rar og imødekommende klub, hvor vi samles om sejlsportens mange facetter.

I kan kontakte mig på telefon 60106464 eller på email: es@helsingorsejlklub.dk

Kasserer
Per Kristiansen
Præsentation
Kasserer og medlem af bestyrelsen for Helsingør Sejlklub.

Bestyrelsesmedlem
Hanne Plummer