Hvem er vi

Indsendt af Martin den 16 oktober, 2017 - 21:00

Helsingør Sejlklub er en sejlklub for alle - unge som gamle - kapsejlere som tursejlere og er en klub for dem, der helst vil hygge på havnen.

Bestyrelsen i Helsingør Sejlklub varetager driften af klubhuset, jollehuset, grillbygningen med bagved liggende lokaler, lager, samt værkstedet på pladsen bag havnekontoret. Bestyrelsen varetager endvidere forpagtningsaftalerne med HavneGrillen og Kronborg Havbad, og sørger for vedligeholdelse af bygningerne.

Jollehuset huser Helsingør Sejlklubs ungdomsafdeling for sejlere under 25 år.

Vi er en aktiv sejlklub med over 40 frivillige der trofast stiller op til årets mange arrangementer.

Hvad laver vi?

Helsingør Sejlklub arbejder for at fremme sejlsporten. Vi arrangerer fællesture, onsdagssejladser, kapsejladser som Hven Rundt og ikke mindst den traditionsrige Sjælland Rundt, vi har spændende foredrag, vi holder afriggerfest, og hygger i klubben om fredagen i fredagsbaren, hvor erfaringer og oplevelser deles blandt nye som gamle venner.

Hvorfor blive medlem?

Som medlem af Helsingør Sejlklub får du en række fordele. Du kan bl.a. leje de spændende J/80´er skolebåde, deltage i en række sociale arrangementer, tilmelde dig en række spændende og nyttige kurser, og du vil altid møde en venlig sjæl på havnen der er villig til at give et nap med - fordi du er en del af fællesskabet. Som sejlklub med over 450 medlemmer står vi stærkt. Vi er mange der kender hinanden og det er altid rart at komme i en klub med velkendte ansigter.