Teoretisk duelighed

Bevis for bestået duelighedsprøve består af en teoretisk del og en praktisk del. Du kan tage begge uddannelser og prøver i Helsingør Sejlklub.

Her kan du læse en beskrivelse af den teoretiske del hos Dansk Sejlunion.

Teoriprøven

Teorirøven er en test med 25 spørgsmål, hvor det rigtige svar vælges mellem fem mulige. I god tid før den teoretiske overhøring, udleveres en opgave i sejladsplanlægning, som du vil blive overhørt i ved en 20- minutters samtale med sensor og din instruktør. Denne skal bestås, ligesom den skriftlige prøve skal bestås.

Datoer

Vi tilbyder både et aften- og et dagskursus.

Aftenkursus starter tirsdag den 9. januar 2023 kl. 19. Herefter de følgende tirsdage fra kl. 19 – 22 i klubhuset. I uge 7 holder vi vinterferie.

Dagskursus starter onsdag den 10. januar 2023 kl. 9:00. Herefter de følgende onsdage fra kl. 9 – 12 i klubhuset. I uge 7 holder vi vinterferie.

Kurset koster kr. 2.950

Adgangskrav

Det er en fordel, hvis du har færdigheder svarende til ”Begynder” i praktisk sejlads.

Kursusmateriale, som anskaffes før kursusstart

• Duelighedsbogen
  • Opgavesamling til duelighedsprøven i sejlads
  • Kort 1 * INT 1
  • Anbefales: Afmærkning af danske farvande
  • Anbefales: De internationale søvejsregler
  • Undervisningskort 100U Kattegat
  • Nautical plotter, Linex 2810
  • Lineal
  • Blød blyant, 3B
  • Viskelæder

Materialet kan anskaffes hos Weilbach.

Tilmelding

Der er højest 20 deltagere, skulle du være nr. 21, er der nok plads alligevel. Du skal være medlem af Helsingør Sejlklub.

Klik for tilmelding til kursus ->